برای پسرم مهراد

برای تو مینویسم ...

بیهوشی 2

1397/2/24 23:40
نویسنده : مامان نوشین
244 بازدید
اشتراک گذاری

بعد از حدود یک ساعت از اتاق عمل آوردنت بیرون و من با سرعت نور دویدم که بغلت کنم .وای همچین که دیدم عین یه موش کوچولو لای ملافه  پیچیده بودی و دهنت پر از خون بود و فقط ناله میکردی و حتی از ضعف صدات درنمیومد که جیغ بزنی  ،میخواستم سکته کنم .وای خیلی حس بدی بود.آخه همه ی بچه هایی که قبل از تو بعد از بیهوشی از اتاق اومدن بیرون همشون گرررریه میکردن و جیغ میزدن ولی تو با دهن خونی فقط بلند ناله میکردی و به زور نفس میکشیدی از بس خون تو دهنت بود .راستش یکم ترسیدیم و بردیمت تو اتاق استراحت و پتو پیچیدیم دورت و پرستار رو صدا کردیم گفتیم چش شده بچمون چرا جیغ و داد نمیکنه گفت هنوز مواد بیهوشی تو بدنشه و تند تند خوابش میبره.ولی خودم بیشتر احتمال میدادم از ضعف باشه چون گفته بودن 6 ساعت قبل از بیهوشی نباید چیزی بخوری هرچند حتما مواد بیهوشی که تو بدنت بودم بی تاثیر نبود .خلاصه یکم موندیم تا حالت جا بیاد و دیگه برگشتیم خونه .تو ماشین خواب بودی یکم که تکونت میدادم گریه میکردی و خوشحال میشدم که به هوشی.دکترتم گفت که تا یک ساعت بعدش نباید چیزی بخوری شبم فقط یکم آب میوه و حریره ی نرم باید بخوری تا جند روزم غذاهای نرم مثل سوپ و مایعات یا غذاهای خیلی گرم و خیلی سرد هم نباید بخوری.در ضمن گفت تا یک هفته گوشت ریشه ای نباید بهت بدم.

4 تا از دندونای جلوت رو کشید و یه آسیاب از بالا.دوتا دندون پایین و یکی بالا روهم عصب کشی و روکش کرد مامان جون.

درسته روز خیلی سخت و پر دلهره ای بود ولی خداروشکر به خیر گذشت و خوشحالم که عفونت لعنتی از دهنت ریشه کن شد.

عااااااااااششششققققتمااااااا عسل جون نازم محبت

پسندها (10)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (11)

مامان ارشیا و پانیامامان ارشیا و پانیا
25 اردیبهشت 97 7:17
خدا رو شکر که الان دیگه خیالتون راحت شد.
مامان نوشین
پاسخ
ممنون عزیزم محبت
مامان نفیسهمامان نفیسه
25 اردیبهشت 97 8:40
4 تا دندون کشید؟؟؟؟ چرا؟ مگه چند سالشه پسرتون؟ تا 6 سالگی چی میشه اونوقت؟؟ منم خیلی نگرانم! 10 تا دندونش عصب کشی میخواد! با بیهوشی! با این تعریفای شما من که کُپ کردم! گریه
مامان نوشین
پاسخ
2 سال و دوماهشه برا همینم خیییییلی دو دل بودم که ببرمش یا نه ولی چندتا دکتر متخصص دندون اطفال بردمش و همه معتقد بودن که دندوناش آبسه کرده و عفونت خییییلی بده برا بدنش .این بیهوشیا خییییییلی سبکه و مثل بیهوشیای عمل نیست در حد یه خواب نیم ساعته هست.بچه من بیهوشیش نیم ساعت طول کشید یعنی تو نیم ساعت همخ دندونای خرابشو درست کردن و نیم ساعتم تو ریکاوری بود برای همین یک ساعت طول کشید. اصلا نترس عزیزم درسته همون موقع ادم استرس داره ولی بعدش خیلی خوبه.من الان خیلی خوشحالم که بردمش چون از بعد دو سه روز بچم سرحال اومده و رنگ و روش و غذا خوردنش خیلی بهتر شده چون فکر کنم به خاطر عفونت لثه اش درد میکرد و نمیتونست درست غذا بخوره
مامان صدرامامان صدرا
25 اردیبهشت 97 9:48
عزیز دلم انشالله که خوب میشه ما هم در سه سالگی صدرا همین تصمیم رو داشتیم ولی از بیهوشی یکم ترسیدیم خیلی سخته ولی الانم بنا به خواسته دکترش منتطریم تا دتدونای دایمیش در بیاین😳😟
مامان نوشین
پاسخ
واقعا دندون بچه ها خیلی مهمه .مهراد خیلی زود دندون دراورد هموناهم سریع خراب شد .اخرشم نفهمیدیم از قطره اهن اینجوری شد یا از شیرم که میگفتن شیرینه و شبا شیر میخورد ،نمیدونم والا . عزیزم ایشالا بچتون زود تر دائمیاش در بیاد و شما رو هم از نگرانی دربیاره
مامان ارشیا و پانیامامان ارشیا و پانیا
25 اردیبهشت 97 12:52
پسر منم قطر اهن یه خط سیاه انداخت روی دندونای جلوش و بعد از محل همون خط پوسیده شدن. تو ٤ سالگی بردیمش دندون پزشکی گفت نمی شه دندونای جلو رو درست کنیم نهایت اگه خیلی پوسیده باشن و درد داشته باشن اونا رو می کشیم. که خدا رو شکر واسه ارشیا زیاد پوسیدگیش شدید نبود و درد هم نداشتن. دکتر گفت صبر کنید تا بیافتن. جالب هم اینجا بود که خیلی از دوستاش تو پیش دبستانی دندوناشون ریخت ولی ارشیا اواخر کلاس اول دندون شیری هاش شروع به ریختن کرد. خدا رو شکر اون دندونای سیاه افتاد و جاش دندون سالم در اومد. ولی چیزی که واقعا به مامانا توصیه می کنم اینه که از یک سالگی مسواک رو جدی بگیرن گرچه بچه ها خودشون درست نمی زنن و معمولا اجازه نمی دن مامان براشون مسواک بزنه ولی خوب کم کم تا دو سالگی هم یاد می گیرن هم عادت شون می شه و هم پوسیدگی دندوناشون زیاد پیشرفت نمی کنه. این تجربه منه رو دخترم.
مامان نوشین
پاسخ
خداروشکر که پوسیدگیش پیشرفت نکرد و دردسر نشد براتون آرام مهراد پوسیدگی دندونش خیلی پیشرفت کرده بود و تقریبا به لثه رسیده بود و بالای لثه آبسه کرده بود و عفونی شده بود یعنی واقعا چاره ای جز بیهوشی و کشیدن دندوناش نبود و وقتی چند جا سرچ کردم و متوجه شدم که عفونت خدای نکرده ممکنه به ریه و چشم بزنه خیلی دلواپس شدم و ترجیح دادم زودتر ببرمش درست کنن براش. درسته مسواک خیلی خوبه منم اولا که نوزاد بود دستمال میکشیدمو بعدشم مسواک انگشتی براش استفاده میکردم ولی احتمالا جنس دندوناشم خوب نبوده که اینقدر زود پوسید نمیدونم 
مامان مریممامان مریم
30 اردیبهشت 97 2:27
خدا رو شکر که مشکلش حل شد و حالش خوبه❤😘
مامان نوشین
پاسخ
قربون شما خیلی ممنون گلگلمحبت
مامانمامان
5 خرداد 97 9:45
شاد وسلامت باشیدددددددددددددددددددد
مامان نوشین
پاسخ
ممنوووووووووووونم گل
فریبا
21 خرداد 97 23:00
چرا نظراااات من ثبت نمیشههههههههههههه
مامان نوشین
پاسخ
این یکیش ثبت شده فریباااااااااااگل
مامان ارشیا و پانیامامان ارشیا و پانیا
24 خرداد 97 18:17
سلام. دوست عزیزم می شه لطف کنید و پست اخر منو لایک کنید ممنون میشم.گل
مامان نوشین
پاسخ
سلام بله لایک کردم .البته لایک هم داشت چشمک
❤فاطمه جون❤❤فاطمه جون❤
31 خرداد 97 2:26
خداروشکر الان حالش خوبه 
انشالله همیشه خوب و شاد باشه
راستی خوشحال میشیم به وب مام سری بزنین
منتظریمممم
ما شما رو دنبال کردیم
اگه دوست داشتین و قابل دونستین دنبالمون کنین
مرسیییی
🌹🌹🌹
💜💜
🌹
مامان نوشین
پاسخ
قربونتون خیلی ممنون چشم سرفرصت حتما سرمیزنمگل
فریبا
12 تیر 97 1:47
وااای من سه دفعه کامنت گذاشتم هی هر دفعه تایید نکردددددد... 

وای الهی بگردم شرایطی که توصیف کردی رو تصور کردم وای من اگر بودم غش میکردم بچه رو تو اون حالت میدیدم... خدایا واقعا مادر شدن چه سخته .. چه چیزایی رو باید تحمل کنه  گریهگریهگریهگریهگریه
اخه دندون بچه چی هست که بخواد روکش بشه و عصب کشی آخه خطاخطاخطاخطا
خدا رو شکر که الان حالش خوبه ..

تن نازنیش به ناز طبیبان نیااااااااااااز مبااااااد صد و بیست سال الهی آمینننننننن 

 
مامان نوشین
پاسخ
ای بابا چرا ثبت نمیکنه !!
وای فریبا خیلی بد بود واقعا هرچی بگم کم گفتم ولی خب می ارزید چون الان لثش سالم شده عفونت نداره میتونه راحت غذا بخوره.
ممنون خاله فریبا جون مهربون الهی آمییییییین محبتبوسمحبت
maman faribamaman fariba
28 تیر 97 2:13
الهیییی😚
آخی مهرادمون چه سختی کشیدید
خداروشکر بخیر گذشت 
مامان نوشین
پاسخ
آر​​​​​ه خیلی بچه سخت بود براش.
ممنون عزیزممحبت